10.27.2021 2:57

Renovarea totala a bailor in Romania

  • În Europa de Vest, baile se renoveaza partial in timp ce in România se opteaza pentru reamenajarea totala

 

  • Criteriul estetic devine tot mai mult principala motivatie pentru renovare

 

  • Sfaturile Kuma pentru amenajarile bailor în functie de spatiu

 

Potrivit unei analize realizate de Kuma România, unul dintre principalii producatori autohtoni de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline, atunci când vine vorba de renovarea bailor, românii opteza, de cele mai multe ori, pentru înlocuirea tuturor obiectelor sanitare, în timp ce în Europa Occidentala reamenajarea se realizeaza, de obicei, partial, incluzând schimbarea lavoarului si a mastii.

În România, o renovare completa a baii se realizeaza, de cele mai multe ori, la un interval de aprox. 20 de ani, în timp ce, spre exemplu în tarile nordice, astfel de lucrari au loc la 2 – 5 ani, conform tendintelor în amenajare. Nordicii pun accent pe designul lavoarului pentru a da o pata de culoare si a avea, în acest fel, tot timpul o baie noua, cu costuri minime. Românii în schimb, sunt adeptii schimbarilor totale, iar atunci când redecoreaza baia îsi schimba mobilierul, obiectele sanitare, dar si gresia si faianta”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România.

Aceasta a subliniat ca, românii nu au adoptat înca tendintele vestice în acest sens desi, cu o investitie minima, poate fi schimbat total abientul baii prin înlocuirea lavoarului si a mastii.

Cu toate acestea, au început treptat sa renunte la monotonul alb si sa aleaga nuante deosebite, din materiale inedite si în forme tot mai diverse.

Românii încep sa aiba aceeasi conduita ca si vesticii si, treptat, aleg modele de lavoare care nu se înscriu în tipare, punând pret pe design si calitate. Când vine vorba de bugetul alocat, acesta variaza în functie de dorintele clientului”, a mai adaugat Camelia Olesen.

Astfel, lavoarele moderne, special gândite pentru baile de apartament, au un pret mediu de 300 Euro, în timp ce conceptele de blaturi cu doua boluri ajung si la preturi de 2.000 Euro, în functie de model si materiale.

Cum sa îti utilezi baia în functie de spatiu

Un alt criteriu foarte important la amenajarea baii românilor este spatiul. Specialistii Kuma sunt de parere ca un spatiu mic nu este neaparat un impediment în reamenajare si ca acesta se poate transforma usor într-unul functional si deosebit. Un prim pas pentru a câstiga spatiu în baie este montarea unui cazi de dus, în locul uneia clasice, si montarea unui lavoar într-o forma speciala într-o zona mai putin utilizabila.

Pentru un plus de eleganta, se poate opta si pentru placile de dus montate la nivel cu pardoseala, oferite la dimensiuni customizate.

Când vine vorba de mobilier, sunt recomandate culorile deschise, pentru a da impresia de spatiu, cât si piesele cu multiple locuri de depozitare.

În privinta unei bai de dimensiuni generoase, avantajele sunt pe masura, întrucât aceasta poate fi transformata într-un adevarat SPA. Astfel, o optiune pot fi lavoarele cu doua boluri, sau cazile foarte mari, în forme deosebite.

Despre Kuma România

Kuma România este o companie româno-daneza lansata pe piata locala în 1998, fiind specializata pe producerea de lavoare de bai pentru proiecte rezidentiale, comerciale, de birouri si de utilitate publica,  blaturi de bucatarii în suprafata continua cu chiuveta, glafuri de ferestre si balcoane, mese de bar/restaurant, receptii pentru hoteluri, concepte SPA si mobilier modular marca Nordline pentru bai si bucatarii.

Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 compania sa se mute în Banesti odata cu finalizarea primei investitii de tip greenfield în valoare de 2.000.000 Euro.

La intrarea pe piata locala, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 dolari, ajungând, în 2012, la 3.000.000 Euro.

Printre principalele proiecte în cadrul carora Kuma s-a implicat, se numara:

– lanturi hoteliere de 4 si 5 stele: Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip

– mall-uri: Baneasa Shopping Center, Sun Plaza

– complexe rezidentiale si de birouri: Willbrook, Glass House, Uppground Town

– stadioane: CFR Cluj, Arena Nationala

– terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni

Produsele Kuma pot fi gasite în showroom-uri specializate pe bai precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient, dar si în magazine mici, exclusiviste din tara, specializate în bai si bucatarii. Mai multe detalii puteti gasi pe www.kumaromania.ro. 

Vizualizari: 1.643

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *