10.20.2021 21:57

Procesul de achiziţie a unei locuinţe diferă faţă de anii anteriori

Abordarea românilor în ceea ce priveşte achiziţiile imobiliare în 2012 nu se aseamănă deloc cu abordarea pe care o aveau până acum. Perioada de criză determină cumpărătorii să cântărească îndelung oferta şi sunt mult mai atenţi unde se duc banii lor, iar acest lucru întârzie achiziţia.  De asemenea, clienţii au învăţat să selecteze agenţii imobiliari de calitate şi să nu mai plătească pentru serviciile samsarilor.

„Gradul de educare al clienţilor, respectiv al cumpărătorilor, este mult mai ridicat decât în anii precedenţi, decât în anii de glorie 2005-2008. Acest grad de educare înseamnă, în primul rând, cunoaşterea şi exprimarea mult mai explicită a criteriilor după care încearcă să identifice bunul imobiliar dorit”, subliniază Sorin Roşu, director general Apulum 94, pentru imopedia.ro

Cumpărătorii au în vedere aceleaşi criterii de achiziţie a unei locuinţe ca acum cinci ani, însă ordinea acestora nu mai este aceeaşi. În perioada de vârf a pieţei imobiliare, specialiştii internaţionali susţineau că singurele criterii luate în calcul erau suprafaţa şi locaţia, însă în prezent, consultanţii imobiliari români susţin că preţul este un criteriu fundamental în achiziţia imobilului.

„Consider că punctele de echilibru în achiziţia unei locuinţe sunt zona, preţul şi starea proprietăţii. Toate trei coexistă, iar vânzarea se face doar dacă aceste trei puncte corespund. Dacă zona este bună, trebuie să fie şi preţul competitiv, să fie corespunzătoare şi starea proprietăţii”, spune Ileana Preda, reprezentant RENET Real Estate Network.

Creditele nu mai sunt accesate la fel de uşor ca altă dată, dar nici românii nu mai sunt la fel de dispuşi să se îndatoreze mai mult decât le permite condiţia.  Creditul Prima Casă rămâne cel mai accesat produs al anilor de criză.

În perioada de criză cele mai tranzacţionate locuinţe rămân garsonierele şi apartamentele cu două camere, dar apartamentele de la parter sau de la ultimul etaj sunt evitate de clienţi din cauza unei promovări nereuşite. Cu toate acestea, cu argumente bine întemeiate şi cu o reducere consistentă astfel de apartamente pot fi vândute. 

Vizualizari: 1.286

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *