01.16.2022 9:52

Actele de proprietate trebuie verificate cu atenţie înainte de achiziţia unei locuinţe

După îndelungi căutări, aţi găsit casa perfectă. Dar bucuria acestui moment nu trebuie să vă distragă atenţia de la faptul că este obligatoriu să verificaţi cu atenţie actele de proprietate, pentru a evita situaţii neplăcute în viitor. IMOPEDIA.ro a întrebat un avocat care sunt cele mai importante documente care nu trebuie să lipsească unui proprietar, acte care vor fi cerute şi la notar.

Pentru a demonstra că este proprietar, pe lângă actele uzuale ca actul de identitate sau chitanţele de întreţinere, vânzătorul trebuie să deţină titlul de proprietate al casei, încheierea de întabulare, extrasul de autentificare şi certificatul fiscal, cu menţiunea „pentru vânzare”. Pentru a verifica valabilitatea şi corectitudinea documentelor, dar şi pentru a preveni eventualele situaţii nefavorabile, potenţialii cumpărători sunt sfătuiţi să apeleze la serviciile unui avocat.

„Onorariile sunt calculate în funcţie de dificultatea vânzării, însă este mai bine să stabiliţi un onorariu pentru toate operaţiunile, nu numai pentru consultanţa acordată verificării actelor. De altfel, şi notarul are un rol activ în finalitatea vânzării, fiind cel obligat de lege să verifice calitatea actuală de proprietar a vânzătorului prin extrasul de autentificare, iar lipsa datoriilor către stat prin certificatul fiscal. Totuşi, notarul este şi trebuie să fie echidistant faţă de contractanţi”, arată avocat Cosmin Sarău.

Citeste articolul integral pe imopedia.ro 

Vizualizari: 1.681

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *