03.18.2019 18:17

Piata de centrale termice se maturizeaza: peste 1/3 din achizitii sunt reprezentate de înlocuire

 

  • 40% din achizitiile de centrale termice sunt facute de familiile care se debranseaza de la sistemul centralizat

 

  • Ce conteaza cel mai mult pentru români atunci când cumpara o centrala termica – pretul nu mai este la fel de important

 

  • 60% dintre cumparatori fac alegerea singuri, iar 33% iau decizia alaturi de un instalator

 

  • Magazinele care ofera solutia completa – preferate în procesul de achizitie

 

O buna parte dintre familiile care aleg instalarea unei centrale termice pe gaz iau aceasta decizie deoarece îsi doresc independenta si renunta la sistemul centralizat de încalzire, potrivit unui studiu* de piata realizat de Ariston Thermo România, liderul pietei locale de centrale termice si boilere electrice. Cu toate acestea, creste ponderea românilor care cumpara o centrala termica pe gaz pentru a o înlocui pe cea veche, cca. o treime din achizitii fiind realizate în acest sens.

„Investitia într-o centrala termica pe gaz este una importanta, iar românii au motivatii clare atunci când o realizeaza. Însa, de cele mai multe ori, aceasta este dictata de dorinta acestora de a fi independenti din punct de vedere termic, de a avea confort si control total asupra cheltuielilor lunare”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Astfel, potrivit unui studiu* de piata realizat de companie, în topul motivelor pentru care românii aleg sa cumpere o centrala termica, cu un procent de peste 30%, se afla nevoia de înlocuire a acesteia, fie ca urmare a aparitiei tehnologiilor noi si mai performante, fie în contextul unei renovari a locuintei. De cele mai multe ori, cumparatorii din aceasta categorie nu sunt la prima achizitie de acest tip.

De asemenea, 40% din achizitiile de centrale termice pe gaz de pe piata locala sunt facute de catre familiile care se debranseaza de la sistemul centralizat si instaleaza pentru prima data o centrala termica individuala. Restul de 30% dintre achizitii sunt fie realizate de cei care se muta într-o casa noua, fie de cei care abia acum au putut opta pentru o centrala termica, din diferite motive (de ex. lipsa infrastructurii retelei de gaz).

Cum aleg românii centralele termice pe gaz

Conform aceluiasi studiu, cresterea ponderii înlocuirilor în totalul vânzarilor de centrale termice arata o maturizare a pietei locale de profil. Acelasi lucru reiese si din modul în care românii aleg centralele termice.

„Daca în anii trecuti, pretul era pe primul loc în cazul unei achizitii, acum cumparatorii au alte criterii de care tin cont, lucru ce arata o maturizare si dezvoltare a pietei de profil”, a subliniat Catalin Draguleanu.

Astfel, în acest moment, pentru cea mai mare parte a cumparatorilor, caracteristicile tehnice ale produsului, alaturi de marca si de serviciile post-vânzare sunt criteriile cele mai importante. Acest lucru se datoreaza faptului ca românii au înteles ca centrala termica este un produs cu o durata lunga de viata, iar serviciile oferite ulterior achizitiei, precum garantia si service-ul, sunt extrem de importante.

“Perioada de garantie este importanta la achizitia unei centrale termice, iar comportamentul de achizitie al românilor din ultima perioada sugereaza ca tot mai multi înteleg acest lucru, acordând-i mare atentie. Observam aceasta grija mai ales în rândul clientilor care decid sa îsi schimbe centrala termica veche cu una noua, mai performanta. De altfel, studiul nostru a aratat ca brandul Ariston este pe primul loc în topul preferintelor clientilor când vine vorba de înlocuire, acest lucru datorându-se nu numai modelelor performate de centrale termice, cât si serviciilor de mentanta puse la dispozitie clientilor”, a afirmat Catalin Draguleanu.

Acesta a subliniat, de asemenea, ca la înlocuirea centralei termice criteriile de selectie sunt diferite fata de prima instalare, fiind pus accentul mai ales pe serviciile de service si garantie. De altfel, acesta este motivul pentru care Ariston Thermo România investeste permanent în performanta retelei de service, în acoperirea acesteia la nivel geografic, pregatirea tehnica a firmelor partenere, cât si în livrarea pieselor de schimb în cel mai scurt timp, în orice colt al tarii. În plus, în contextul verificarilor tehnice periodice ce asigura o performanta optima a produsului, compania ofera si posibilitatea semnarii unui contract de service care prelungeste serviciile în garantie pâna la 7 ani, în acest fel clientul fiind degrevat de orice problema ar putea aparea la centrala termica achizitionata.

Genus Premium Evo ambiental

Parerea instalatorului, tot mai importanta pentru români

Potrivit studiului, cca. 60% din persoanele care au achizitionat o centrala termica au facut singuri alegerea, 33% au ales sa se consulte cu un instalator si doar 7% au lasat decizia pe seama acestuia.

În ceea ce priveste decizia de achizitie, în 57% dintre cazuri sfatul oferit de o firma specializata sau de un instalator este foarte important, procentul fiind în crestere comparativ cu 2013, când ponderea era de 45%. În ceea ce priveste informarea, acesta este, de asemenea, în crestere, iar sursele principale sunt site-urile brandurilor de centrale termice, publicatii/portaluri specializate si mediile sociale.

28% din români cumpara centrala termica din magazine de tip Do It Yourself

Când vine vorba de sursa achizitiei, 28% din români aleg sa cumpere o centrala termica dintr-un magazin de tip DIY datorita gamei largi de produse expuse, dar si pentru ca sunt locatii care confera încredere. Peste 50% din achizitii se fac din magazinele specializate pentru instalatii, de asemenea datorita consilierii profesionale, cât si a faptului ca acestea ofera servicii post vânzare.

În plus, este de remarcat faptul ca achizitiile online sunt înca limitate la doar 7%, deoarece centrala termica este un produs complex, ce necesita consiliere tehnica de specialitate pentru o dimensionare corecta raportata la cerintele clientului.

Catalin Draguleanu,Country Manager Ariston Thermo Romania

*Studiul a fost realizat în luna decembrie 2015 

Vizualizari: 1.197

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>