03.29.2020 18:36

O crestere cu 20% a vanzarilor de centrale termice

Ariston mizeaza pe o crestere cu 20% a vânzarilor de centrale termice în condensare în 2014

Ariston Thermo România, liderul pietei locale de centrale termice si boilere, mizeaza în acest an pe o crestere a vânzarilor în volum cu 20% pe segmentul centralelor termice în condensare datorita interesului tot mai mare pe care românii îl au pentru sistemele de încalzire ce aduc un plus de eficienta si economii, dar si pe un avans de 5% pentru modelele conventionale.

În 2013 business-ul Ariston s-a situat la acelasi nivel ca si în 2012, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât si al volumelor comercializate. Astfel, în acest moment, circa 65% din vânzarile companiei sunt generate de centrale termice murale, 30% de boilerele electrice, restul revenind sistemelor solare, pompelor de caldura si aparatelor de aer conditionat”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Potrivit afirmatiilor sale, pentru anul în curs este previzionat un avans al vânzarilor în volum, atât pe segmentul centralelor termice în condensare, cu cca. 20%, cât si pe cel al centralelor termice conventionale, cu cca. 5%.

Cresterea estimata pentru acest an pe segmentul centralelor în condensare are la baza schimbarea treptata a comportamentului de achizitie al românilor, acestia fiind tot mai mult interesati de produsele cu un grad tehnologic ridicat ce asigura o eficienta sporita si costuri reduse chiar si cu 35%”, a subliniat Catalin Draguleanu.

Acesta a mai adaugat ca extinderea gamei de produse Ariston cu produse ce raspund actualelor cerinte ale pietei si vin în întâmpinarea româniilor care îsi doresc achizitionarea de sisteme de încalzire ce încorporeaza functii performante si dezvoltarea teritoriala si profesionala a retelei de Centre de Asistenta Tehnica vor avea, de asemenea, un impact pozitiv în business-ul companiei în 2014.

Înca din 2012 am observat o înclinare tot mai mare a românilor catre centralele termice în condensare, acest trend mentinându-se si în 2013. Astfel, daca în urma cu 5 ani doar maximum 1-2% dintre centralele Ariston vândute pe plan local înglobau aceasta tehnologie, în 2013 procentul a crescut la peste 6%, iar în acest an ne dorim depasirea acestui rezultat”, a mai adaugat reprezentantul companiei.

Stagnare pe piata de profil

În ceea ce priveste piata locala de centrale termice de apartament, reprezentantul Ariston Thermo România a afirmat ca, anul trecut, nu s-a putut observa o evolutie deosebita, principalele motive fiind situatia incerta din punct de vedere economic si puterea de cumparare în scadere.

În 2013, piata locala de centrale termice a suferit un usor declin în primul semestru, pentru ca în a doua jumatate sa recupereze decalajul. Astfel, estimam ca anul trecut, vânzarile de profil au ramas aproximativ la acelasi nivel ca si în 2012, atât în ceea ce priveste volumul, cât si valoarea”, a spus Catalin Draguleanu, subliniind însa ca s-a observat o modificare a mixului de modele vândute.

Astfel, chiar daca centralele termice conventionale sunt, în continuare, cel mai mult alese de catre români, cele în condensare reprezinta sub 10% din piata.

Estimam o crestere si în acest an a ponderii centralelor termice în condensare vândute pe piata locala nu numai datorita consumului redus si a economiilor pe care le pot aduce pe termen lung, ci si datorita educarii populatiei cu privire la directivele europene care impun comercializarea exclusiva a centralelor în condensare începând cu septembrie 2015”, a mai afimat reprezentanul Ariston.

În ceea ce priveste destinatia centralelor achizitionate, în acest moment aproximativ 65% dintre centralele vândute pe plan local sunt comercializate catre locuintele ce au renuntat la sistemul centralizat de încalzire. În acelasi timp însa se poate observa un avans al vânzarilor destinare înlocuirilor la cca. 15-20% din piata, pe plan local existând un parc de centrale instalate în urma cu aproximativ 15 ani ce este treptat înnoit. Restul de cca. 10-15% din piata revine noilor constructii.

Reprezentantul companiei a mai adaugat ca, per total, piata de centrale termice va fi influentata si în acest an de situatia CET-urilor din tara si de deciziile privind costurile Gcal, dar mai ales de debransarile determinate de o iarna cu costuri mari la încalzire.

Costul de productie mediu la nivel national al unei Gcal în sistem centralizat, calculat la nivelul lunii decembrie 2013, este de 345 lei/Gcal, în timp ce o centrala termica are un cost de cca. 145 lei/Gcal. În acelasi timp, pretul mediu al Gcal platit de populatie este de 239 lei/Gcal, însa acesta difera foarte mult de la oras la oras în functie de valoarea subventiilor pe care le pot aloca autoritatile locale”, a mai spus Catalin Draguleanu.

Astfel, conform afirmatiilor sale, cele mai mari facturi din aceasta iarna au venit pentru locuitorii din Constanta, unde pretul de facturare al Gcal este de 359 lei/Gcal. Pe locul al doilea în topul celor mai mari preturi platite se afla judetul Harghita – 335 lei/Gcal, urmat Braila – 310 lei/Gcal si Giurgiu – 300 lei/Gcal.

Conform informatiilor din presa, costurile primelor facturi din aceasta iarna au suferit cresteri majore comparativ cu iarna trecuta cu toate ca pretul de facturare al Gcal la nivel national nu a avut modificari majore. Astfel, suntem de parere ca acest fenomen va determina tot mai multi români sa ia în considerare un sistem propriu de încalzire”, a încheiat Catalin Draguleanu.

Despre Ariston Thermo România

Ariston Thermo România este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanti jucatori internationali în productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate încalzirii si producerii de apa calda menajera.

Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, conventionale si în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat, pompe de caldura si panouri solare.

Ariston Thermo Group a înregistrat în 2012 vânzari totale de 1.320.000.000 Euro, în crestere cu 5% fata de 2011. Compania detine 19 unitati proprii de productie în 10 tari si 15 centre de cercetare în 8 tari, având în total 6.800 de angajati în cele 46 de filiale aflate în 30 de tari. Compania asigura, de asemenea, o distributie ce acopera peste 150 de state din întreaga lume.

Catalin-Draguleanu 

Vizualizari: 1.265

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>