03.29.2020 18:55

Cum sa-ti pregatesti centrala termica pentru iarna

Masuri practice si cele mai importante verificari obligatorii

  • De ce sunt importante verificarea tehnica periodica si revizia centralei termice

 

  • Reducerea costurilor si prelungirea duratei de viata – principalele avantaje

Costurile lunare pentru încalzirea locuin?ei  pot fi reduse printr-o exploatare corecta a centralei termice, potrivit Ariston Thermo România, liderul pietei locale de profil. Astfel, verificarile tehnice periodice (VTP), folosirea corecta a echipamentelor, dar si reviziile sunt extrem de importante pentru a asigura un randament ridicat si, astfel, un consum mai redus si facturi pe masura.

De asemenea, exista câteva masuri simple ce pot ajuta la reducerea costurilor pentru încalzirea locuintei atunci când este folosita o centrala termica. Printre acestea se numara verificarea ca radiatoarele sa nu fie acoperite cu obiecte ce pot bloca schimbul de caldura si izolarea geamurilor, usilor si chiar a peretilor, acestea fiind sursa celor mai mari pierderi de caldura din locuinta. Mentinerea unei temperaturi constante în camere, în jurul valorii de 210 C, este, de asemenea, importanta, alaturi de folosirea de dispozitive de reglare (crono-termostate) ce pot aduce economii considerabile prin programarea functionarii centralei termice. Efectuarea verificarii tehnice periodice obligatorii la timp si a activitatilor de mentenanta sunt necesare pentru a se prelungi durata de viata a sistemului si vor asigura parametrii optimi de functionare, evitând consumuri nejustificate.

”Verificarea tehnica periodica si reviziile regulate sunt operatiuni esentiale pe care utilizatorii de centrale termice trebuie sa le ia în calcul înca de la cumpararea unui aparat. În acest sens, recomandarea noastra este ca achizitia sa fie influentata de perioada de garantie si de serviciile post-garantie puse la dispozitie de producator”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

image description

Potrivit studiilor companiei, în acest moment din pacate, doar aprox. 10% dintre românii care se afla în cautarea unei centrale termice de apartament considera perioada de garantie si calitatea serviciilor de mentenanta drept criterii esentiale de selectie, însa acest procent este în crestere de la an la an.

Tocmai pentru a veni în sprijinul clientilor nostri, Ariston Thermo România a lansat o campanie de extindere a perioadei de garantie de la 3 la 5 ani pentru o parte dintre centralele noii game, oferta fiind valabila pâna la finele lunii octombrie”, a afirmat Country Manager-ul Ariston Thermo România.

La polul opus, în cazul unei achizitii pentru înlocuirea unei centrale termice mai vechi, procentul clientilor care sunt interesati în special de aceste aspecte este mult mai mare, acestia având deja experienta utilizarii unui sistem si întelegând importanta serviciilor de acest tip.

Cum se apropie sezonul rece, este foarte important ca centrala termica sa fie pregatita pentru a avea cele mai bune rezultate în perioada urmatoare. Astfel, verficarea tehnica periodica, realizarea reviziei pentru a se verifica starea componentelor si controlarea întregii instalatii sunt pasi esentiali pentru prevenirea eventualelor neplaceri, dar si pentru prelungirea duratei de viata a centralei”, a adaugat Catalin Draguleanu.

Clas Premium Evo

Verificarea tehnica periodica mareste randamentul centralei

Conform legii, verificarea tehnica periodica trebuie efectuata cel putin o data la doi ani de catre o societate autorizata de ISCIR (Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat) si consta în verificarea functionarii corecte si sigure a centralei termice.

Potrivit reprezentantului companiei, pe lânga caracterul obligatoriu al verificarii tehnice periodice, aceasta are si o serie de avantaje. Unul dintre acestea si poate cel mai important este reprezentat de reducerea costurilor. Functionarea îndelungata sau în conditii incorecte a unei centrale termice duce la uzura pieselor, iar în timp pot aparea disfunctionalitati, acestea din urma  ducând la cresterea temperaturii de ardere a gazelor. Astfel, creste consumul de gaze si, implicit, se vor majora si costurile.

În general, în cadrul verificarii tehnice periodice, se probeaza integritatea aparatului si a mentinerii conditiilor initiale de instalare, se regleaza instalatia de ardere în scopul realizarii unei arderi complete, se analizeaza gazele arse si încadrarea valorilor în limitele admise,  se verifica functionarea corecta a dispozitivelor de control, reglare si siguranta si se efectueaza si alte verificari aplicabile în conformitate cu conditiile tehnice prevazute în livretul aparatului.

„Este important de stiut ca, la instalarea centralei termice, punerea în functiune si autorizarea de functionare trebuie realizate de o firma specializata. De asemenea, verificarea tehnica periodica trebuie realizata la un interval de 2 ani, iar dupa expirarea perioadei de garantie standard se poate opta pentru contracte speciale de extra-garantie sau contracte de service”, a mai spus Catalin Draguleanu.

Potrivit afirmatiilor sale, contractele de service sunt foarte importante deoarece utilizatorul centralei termice beneficiaza de servicii de mentenanta ulterior expirarii perioadei de garantie, servicii ce maresc durata de viata a aparatului. În plus, contractele de extra-garantie prelungesc efectiv perioada de garantie a produsului oferita la achizitionarea centralei termice.

Reprezentanul companiei a mai adaugat ca, tinând cont de toate verificarile necesare, în momentul achizitiei unei centrale este important sa se tina cont si de acoperirea retelei de service si disponibilitatea pieselor de schimb originale.

Revizia periodica, la fel de importanta

Dincolo de verificarea tehnica periodica a centralei termice, obligatorie prin lege, o revizie efectuata periodic este indicata pentru a se mari durata de viata a sistemului. Astfel, reprezentantul Ariston recomanda ca anual centralele termice sa fie revizuite de catre un centru de service autorizat.

„Pentru a veni în sprijinul clientilor sai, Ariston Thermo România a dezvoltat o retea de peste 250 de Centre de Asistenta Tehnica, la nivelul întregii tari, care asigura interventii si livreaza piese de schimb în cel mai scurt timp posibil. Este important de precizat ca piesele de schimb sunt originale, fabricate si testate dupa standarde care sa asigure cea mai buna calitate si performanta”, a mai afirmat Catalin Draguleanu, subliniind ca utilizatorii de centrale trebuie sa fie atenti ca piesele de schimb sa fie unele originale, pentru a preveni eventuale probleme de functionare a sistemului.

În plus, din dorinta de a perfectiona serviciile post-vânzare oferite clientilor, de la începutul acestui an, Ariston Thermo România a demarat un proiect special dedicat Partenerilor sai de Service.  Ariston Service Club este un program dedicat celor mai bune Centre Service Ariston din România si include o serie de actiuni si activitati exclusive, ce au ca scop perfectionarea serviciilor oferite de Partenerii Service selectati: cursuri speciale de perfectionare, unelte si dotari destinate tehnicienilor, etc.

Despre Ariston Thermo România

Ariston Thermo România este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, lider international în productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate încalzirii si producerii de apa calda menajera.

Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, conventionale si în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare. 

Vizualizari: 1.300

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>