03.29.2020 18:02

Alegerea unei centrale termice: top 5 sfaturi

  • Dimensionarea corecta a sistemului de încalzire si eficienta centralei – factorii cei mai importanti

 

  • 10% dintre români nu se informeaza cu privire la tipul de sistem pe care urmeaza sa îl achizitioneze

 

  • Pretul nu ar trebui sa fie pe primul loc în procesul de achizitie

 
Apropierea sezonului rece si dorinta românilor de a se debransa de la sistemul centralizat de încazire în favoarea unui sistem propriu, creste tot mai mult interesul pentru achizitionarea de centrale termice de apartament. Astfel, Ariston Thermo România, liderul pietei locale de profil, ofera o serie de sfaturi privind alegerea acesteia.

Studiile noastre au aratat ca pretul este principalul factor ce sta la baza procesului de cumparare, în proportie de 37%.  Cu toate acestea, cel mai important criteriu de care românii ar trebui sa tina cont este evaluarea atenta a necesitatilor, dar si a  caracteristicilor tehnice oferite de produs”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Sales and Operations Manager Ariston Thermo România.

Potrivit afirmatiei sale, românii trebuie, înainte de toate, sa faca o analiza a necesarului de încalzire a locuintiei tinând cont de gradul de izolare, suprafata si volumul spatiului ce urmeaza a fi încalzit, de numarul de consumatori de apa calda menajera si numarul de bai si bucatarii.

Puterea centralei termice este determinata de aceasta analiza, acest lucru fiind foarte important deoarece, pe termen lung, este evitat riscul neplacerilor aparute ca urmare a unei cantitati prea mici de apa furnizata comparativ cu nevoile familiei. Astfel, puterea termica a centralei ar trebui sa fie direct proportionala cu dimensiunea spatiului si cu numarul de consumatori de apa calda menajera”, a subliniat Catalin Draguleanu.

Cum aleg românii centrala termica:*

- 37% – pretul centralei

- 23% – eficienta, randament, consum

- 23% – marca

- 11%  – perioada de garantie si post-garantie

- 2% – tara de origine

Cum ar trebui aleasa centrala termica:

- Capacitatea centralei termice

- Randament, eficienta si consum

- Siguranta în exploatare

- Sistemul de informare si de diagnoza

- Perioada de garantie si post garantie

*Conform unui studiu Ariston Thermo România (Decembrie 2012)

Cel de-al II-lea criteriu de care românii ar trebui sa tina cont atunci când achizitioneaza o centrala termica este randamentul si eficienta acesteia. Cum sistemul centralizat atrage de la sine facturi din ce în ce mai ridicate, instalarea unui sistem propriu de încalzire are si rolul de a reduce costurile lunare.

În acest moment, 23% dintre clienti aleg centrala termica în functie de randamentul si eficienta acesteia, iar procentul este în continua crestere. În plus, tot mai multi dintre români opteaza pentru centralele termice în condensare ce au o eficienta mult mai ridicata si asigura o reducere a consumului de gaz cu pâna la 35%”, a mai spus reprezentantul companiei.

Un alt aspect deosebit de important care trebuie luat în calcul la achizitionarea unei centrale termice este si siguranta în exploatare: evacuarea corespunzatoare a gazelor arse sau protectia la înghet si la lipsa apei din instalatie. În acest sens, este recomandat sa nu se opteze pentru produse ale caror functii nu sunt atent studiate si care pot aduce probleme pe termen lung.

Sistemul de informare si de diagnoza al centralei termice reprezinta un alt factor ce trebuie luat în considerare. Astfel, este recomandata alegerea unei centrale care sa aiba integrat un sistem de informare si de diagnoza ce face posibila verificarea constanta a starii de functionare. Acest lucru este extrem de folositor atât utilizatorului, cât si instalatorului care monteaza centrala sau tehnicianului care executa lucrari de revizie si întretinere. În plus, orice problema poate fi detectata în cel mai scurt timp, asigurând o viteza mult mai mare în remedierea acesteia.

Nu în ultimul rând, un criteriu esential în alegerea unui aparat de încalzire este si perioada de garantie. Cum durata de viata a unei centrale termice de apartament depaseste, în medie, 10 ani este foarte important ca atât serviciul de garantie, cât si cel de post-garantie, sa fie asigurate de catre firme specializate.

În acest moment, perioada de garantie este pe primul loc în decizia de achizitie pentru 7% dintre cumparatori, iar procentul este în continua crestere. Tocmai din acest motiv Ariston Thermo România a lansat o noua gama de centrale termice – Evo, ce beneficiaza de o perioada de garantie extinsa la 5 ani pâna la 31 octombrie 2013. În plus, în cei 15 ani de prezenta pe piata româneasca, Ariston a dezvoltat o retea de peste 200 de Centre de Asistenta Tehnica, la nivelul întregii tari, care asigura si livreaza piese de schimb în cel mai scurt timp posibil”, a adaugat reprezentantul companiei.

Studiile Ariston au mai aratat ca aproximativ unul din doi români ia decizia finala de achizitie direct în magazin, având însa deja stabilite principalele functii de care trebuie sa dispuna centrala termica. Aproximativ 40% dintre cumparatori fac cercetari amanuntite si decid înca de acasa ce produs vor sa cumpere.

Exista, conform studiului nostru, si un procent de cca. 10% dintre români care nu se informeaza deloc despre caracteristicile centralei termice si fac alegerea direct la raft. Acesta nu este însa un comportament dezirabil, consumatorii având nevoie sa stie din timp de ce tip de produs au nevoie si care se potriveste locuintei lor având în vedere ca le va asigura confortul pentru urmatorii 10 ani”, a încheiat reprezentantul Ariston Thermo România.

Ariston

Despre Ariston Thermo România

Ariston Thermo România este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanti jucatori internationali în productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate încalzirii si producerii de apa calda menajera.

Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, conventionale si în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat, pompe de caldura si panouri solare.

Ariston Thermo Group a înregistrat în 2012 vânzari totale de 1.320.000.000 Euro, în crestere cu 5% fata de 2011. Compania detine 19 unitati proprii de productie în 10 tari si 15 centre de cercetare în 8 tari, având în total 6.800 de angajati în cele 46 de filiale aflate în 30 de tari. Compania asigura, de asemenea, o distributie ce acopera peste 150 de state din întreaga lume. 

Vizualizari: 1.736

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>